Κυριακή 24 Σεπτέμβριος 2017

 

Συνάδελφοι μετά από την δημοσίευση του Νόμου για το Μισθολόγιο και Βαθμολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, σας  παρέχουμε τις οδηγίες για την κατανόηση από όλους των διατάξεων Νομού ν.4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία» ώστε να υπολογίσετε τις νέες μηνιαίες αποδοχές σας.

 Ειδικότερα, το νέο μισθολόγιο:

α) Ενσωματώνει στο βασικό μισθό μέρος από τα επιδόματα που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα.

 β) H μισθολογική εξέλιξη κάθε υπαλλήλου συναρτάται με τη χορήγηση βαθμού και συνεπώς,

συνδέει πλέον το βαθμό που κατέχει κάθε φορά ο υπάλληλος με τον αντίστοιχο μισθό. Οι υπάλληλοι κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ).

Οι υπάλληλοι κάθε κατηγορίας εξελίσσονται στους βαθμούς που προβλέπονται γι’ αυτήν. Στον κάθε βαθμό κάθε κατηγορίας αντιστοιχεί ένας βασικός μισθός. Πέραν του βασικού αυτού μισθού, σε κάθε βαθμό προβλέπονται και μισθολογικά κλιμάκια.

 γ) Καταργεί τα κάθε είδους επιδόματα, παροχές και αποζημιώσεις και προσδιορίζει τα επιδόματα που θα καταβάλλονται, εφόσον πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις καταβολής τους.

 δ) Καταργεί την οικογενειακή παροχή (συζύγου) για τους έγγαμους υπαλλήλους, αυξάνοντας ταυτόχρονα την παροχή για τα τέκνα τα οποία βρίσκονται υπό την προστασία του υπαλλήλου.

 ε) Αυξάνει σημαντικά το επίδομα θέσης ευθύνης με σκοπό τη δημιουργία ενός επιπλέον κινήτρου για την κατάληψη των θέσεων ευθύνης από τα ικανότερα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης.

 στ) Προβλέπει τη χορήγηση Κινήτρου Επίτευξης Στόχων στους υπαλλήλους των υπηρεσιών που πετυχαίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ποσοτικοποιημένους στόχους που θα τεθούν με βάση το εκάστοτε σύστημα αξιολόγησης. Επιπλέον, προβλέπει, αντί του ανωτέρω κινήτρου, τη χορήγηση Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων για τους υπαλλήλους κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ

και ΔΕ, που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες, που έχουν ως κύρια αρμοδιότητά τους την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων ή την είσπραξη δημοσίων εσόδων, καθώς και στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον έλεγχο υπηρεσιών και λειτουργιών της Δημόσιας Διοίκησης, εφόσον έχουν

πετύχει την υλοποίηση των προβλεπόμενων στόχων σε ποσοστό άνω του 90%.

 ζ) Προβλέπει τη δυνατότητα υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων, με αμοιβή, η οποία καθορίζεται κάθε φορά με υπουργική απόφαση, θέτοντας ως ανώτατο όριο ωρών τις είκοσι (20) μηνιαίως.

 η) Ορίζει ευθέως τις περιπτώσεις περικοπής των αποδοχών για κάθε περίπτωση απουσίας.

 ι)  Προβλέπεται ότι στις διατάξεις του νέου νόμου υπάγεται πλέον άμεσα και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

 ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Σύστημα μισθολογικής εξέλιξης

1. Με τις διατάξεις προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι λαμβάνουν το βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο βαθμό τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα για τη βαθμολογική τους εξέλιξη,συνδέοντας πλέον τη βαθμολογική με τη μισθολογική τους εξέλιξη.

 Περαιτέρω, σε κάθε βαθμό, πέραν του βασικού μισθού που αντιστοιχεί , θεσπίζονται μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) στα οποία εξελίσσεται ο υπάλληλος σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας και προϋπηρεσίας του.

 2. Προβλέπεται ότι τα Μ.Κ. των βαθμών Ε – Γ χορηγούνται ανά διετία, ενώ τα Μ.Κ. των Βαθμών Β και Α χορηγούνται ανά τριετία. Η εξέλιξη των υπαλλήλων στα Μ.Κ. του βαθμού που κατέχει γίνεται αυτοδίκαια με την παρέλευση του ανωτέρω οριζόμενου χρόνου.

Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση που προκύπτει από τις εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου ότι δεν έχει επιτύχει την υλοποίηση της προβλεπόμενης στοχοθεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον 50%, για δύο συνεχή χρόνια, τότε αυτός δεν εξελίσσεται μισθολογικά, μέχρι να επιτύχει το ως άνω ελάχιστο ποσοστό.

3. Ορίζονται τα Μ.Κ. κάθε βαθμού, πέραν του βασικού του μισθού, που αντιστοιχούν σε αυτόν.

Ειδικότερα,

α) Για το βαθμό Ε : δύο (2) Μ.Κ. για τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ, τρία (3) Μ.Κ. για την κατηγορία ΔΕ και πέντε (5) Μ.Κ. για την κατηγορία ΥΕ.

β) Για το βαθμό Δ : τρία (3) Μ.Κ. για τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ, τέσσερα (4) Μ.Κ. για την κατηγορία ΔΕ και έξι (6) Μ.Κ. για την Κατηγορία ΥΕ.

γ) Για το βαθμό Γ : τέσσερα (4) Μ.Κ. για τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ και πέντε (5) Μ.Κ. για την κατηγορία ΔΕ.

δ) Τα Μ.Κ. του βαθμού Γ της Υ.Ε. κατηγορίας (καταληκτικός) και των βαθμών Β και Α των λοιπών κατηγοριών (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) καλύπτουν το σύνολο του εργασιακού βίου του υπαλλήλου, μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο αποχώρησή του από την υπηρεσία.

4. Ορίζεται ότι ο υπάλληλος, ο οποίος προάγεται βαθμολογικά, λαμβάνει το βασικό μισθό του νέου βαθμού ή του μικρότερου Μ.Κ. του βαθμού αυτού, ο οποίος όμως πρέπει να είναι υψηλότερος από το βασικό μισθό του Μ.Κ. που κατείχε πριν τη προαγωγή του.

Πως υπολογίζεται ο Βασικός μισθός

1. Ορίζεται ότι ο εισαγωγικός μηνιαίος βασικός μισθός των υπαλλήλων του βαθμού ΣΤ της ΥΕ κατηγορίας ανέρχεται στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα ευρώ (780 €).

2. Ορίζεται ότι οι εισαγωγικοί μηνιαίοι βασικοί μισθοί των υπόλοιπων κατηγοριών των υπαλλήλων προσδιορίζονται με βάση το μισθό της προηγούμενης παραγράφου, πολλαπλασιαζόμενο με τους παρακάτω συντελεστές, στρογγυλοποιούμενοι στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ, ως εξής :

 3. Οι υπόλοιποι βασικοί μισθοί των λοιπών βαθμών όλων των κατηγοριών καθορίζονται ως εξής:

α. Του βαθμού Ε με προσαύξηση του βασικού μισθού του βαθμού ΣΤ σε ποσοστό δέκα τοις εκατό(10%).

β. Του βαθμού Δ με προσαύξηση του βασικού μισθού του βαθμού Ε σε ποσοστό δέκα πέντε τοις εκατό (15%).

γ. Του βαθμού Γ με προσαύξηση του βασικού μισθού του βαθμού Δ σε ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%).

δ. Του βαθμού Β με προσαύξηση του βασικού μισθού του βαθμού Γ σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%).

ε. Του βαθμού Α με προσαύξηση του βασικού μισθού του βαθμού Β σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%).

4. Οι βασικοί μισθοί των Μ.Κ. όλων των βαθμών καθορίζονται ως εξής:

α) Του πρώτου Μ.Κ. κάθε βαθμού και κατηγορίας με προσαύξηση του βασικού μισθού του βαθμού αυτού κατά δύο τοις εκατό (2%).

β) Του κάθε επόμενου Μ.Κ. με προσαύξηση του βασικού μισθού του προηγούμενου μισθολογικού κλιμακίου σε ποσοστό ίδιο με αυτό που ορίζεται στην προηγούμενη περίπτωση.

Ο πίνακας που ακολουθεί εφαρμογή αποτυπώνονται οι βασικοί μισθοί και τα μισθολογικά κλιμάκια κάθε βαθμού, κατά κατηγορία υπαλλήλων:

 

 Ποιες ορίζονται μηνιαίες αποδοχές

Οι μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων, αποτελούνται από το βασικό μισθό και τα επιδόματα και τις παροχές επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και απομακρυσμένων παραμεθορίων περιοχών, οικογενειακή παροχή, επίδομα θέσης ευθύνης, Κίνητρο Επίτευξης Στόχων και Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων και διαφορά αύξησης ή μείωσης αποδοχών.

 

1. Τα Επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και απομακρυσμένων παραμεθορίων περιοχών προβλέπεται, η χορήγηση επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, μέχρι του ποσού των εκατόν πενήντα ευρώ (150 €) μηνιαίως. Οι δικαιούχοι του εν λόγω επιδόματος, καθώς και οι όροι και προϋποθέσεις χορήγησής του καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών

Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται σε αποκλειστική προθεσμία έξι μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου.

 

2. Η χορήγηση επιδόματος απομακρυσμένων παραμεθορίων περιοχών στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε αυτές, όπως οι περιοχές αυτές καθορίζονται κάθε φορά με κοινή απόφαση των

Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, οριζόμενο σε εκατό (100) ευρώ μηνιαίως.

 

Επιδόματα εορτών και αδείας

1. Το επίδομα Χριστουγέννων καταβάλλεται στις 16 Δεκεμβρίου εκάστου έτους και

ορίζεται στο ποσό των πεντακοσίων ευρώ (500 €)ΜΙΚΤΑ.

2. Το επίδομα Πάσχα καταβάλλεται 10 ημέρες πριν από το Πάσχα και ορίζεται στο ποσό των διακοσίων πενήντα ευρώ (250 €)ΜΙΚΤΑ.

3. Το επίδομα Αδείας καταβάλλεται την 1η Ιουλίου εκάστου έτους και ορίζεται στο ποσό των διακοσίων πενήντα ευρώ (250 €).

 

Οικογενειακή παροχή

Για την ενίσχυση της οικογένειας των υπαλλήλων, χορηγείται μηνιαία οικογενειακή παροχή, ανάλογα με την οικογενειακή κατάστασή τους ως εξής:

Για υπάλληλο με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, η ανωτέρω παροχή καθορίζεται ως εξής:

- πενήντα ευρώ (50 €) για ένα τέκνο,

- εβδομήντα ευρώ (70 €) συνολικά για δύο τέκνα,

- εκατόν είκοσι ευρώ (120 €) συνολικά για τρία τέκνα

- εκατόν εβδομήντα ευρώ (170 €) συνολικά για τέσσερα τέκνα και επιπλέον

εβδομήντα ευρώ (70€) για καθένα από το πέμπτο τέκνο και άνω.

Η κατά τα ανωτέρω παροχή δικαιολογείται μόνο για τέκνα προερχόμενα από γάμο,

φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, εφόσον είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο

έτος της ηλικίας τους.

Η ανωτέρω παροχή δεν καταβάλλεται στους έγγαμους υπαλλήλους οι οποίοι όμως

δεν έχουν αποκτήσει τέκνα, ή τα τέκνα αυτά έχουν ενηλικιωθεί ή περατώσει τις σπουδές τους ή σε κάθε περίπτωση έχουν συμπληρώσει το 24ο έτος της ηλικίας τους, με εξαίρεση τους έγγαμους υπαλλήλους που έχουν τέκνα ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον.

 

Κίνητρο Επίτευξης Στόχων και Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων

1. Στους υπαλλήλους, οι οποίοι υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες, οι οποίες έχουν πετύχει πάνω από 80%, τους ποσοτικοποιημένους στόχους που έχουν τεθεί με βάση το σύστημα αξιολόγησης, είναι δυνατή η καταβολή Κινήτρου Επίτευξης Στόχων (Κ.Ε.Σ.).

 

Το Κ.Ε.Σ. υπολογίζεται ανά υπουργείο ή φορέα και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 3% του συνολικού μισθολογικού κόστους του κατά το προηγούμενο έτος.

Το Κ.Ε.Σ. μπορεί να καταβάλλεται μία φορά κατ’ έτος, μετά από πιστοποιημένη, μέσω της έκθεσης αξιολόγησης, επίτευξη των στόχων κατά το προηγούμενο έτος.

Το Κ.Ε.Σ., που καταβάλλεται στους υπαλλήλους, ισούται με ποσό μέχρι 50% ενός

βασικού τους μισθού, εφόσον επέτυχαν τους στόχους σε ποσοστό μέχρι και 90% και

με ποσό μέχρι 100% ενός βασικού τους μισθού, εφόσον επέτυχαν τους στόχους σε

ποσοστό από 90% και πάνω.

Με Προεδρικά Διατάγματα, που προβλέπονται θα ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα που αφορούν στην αξιολόγηση της επίτευξης των στόχων από τις υπηρεσιακές μονάδες, για την καταβολή του Κ.Ε.Σ., καθώς και τα ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διαδικασία πιστοποίησης της επίτευξης και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή αυτών των διατάξεων.

 

2. Στους υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες που έχουν ως κύρια αρμοδιότητά τους την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων, την είσπραξη εσόδων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΟΚΑ, καθώς και τον προγραμματισμό και έλεγχο

αντίστοιχων δαπανών, καταβάλλεται αντί του Κ.Ε.Σ., Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (Κ.Ε.Δ.Σ.). Το κίνητρο έχει τη μορφή ποσοστιαίας προσαύξησης του βασικού μισθού, κατά το έτος που ακολουθεί εκείνο εντός του οποίου καταγράφηκε η επίτευξη των στόχων, με βάση το κατά τα ανωτέρω σύστημα αξιολόγησης. Το Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων καταβάλλεται αντί του Κ.Ε.Σ. και στους υπαλλήλους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον έλεγχο υπηρεσιών

και λειτουργιών της Δημόσιας Διοίκησης

Υπερωριακή εργασία

Τίθενται αυστηροί περιορισμοί (πλαφόν) στον αριθμό των ωρών που θα μπορούν να

εργάζονται υπερωριακά σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις. Η υπερωριακή εργασία

επιτρέπεται μόνο για την αντιμετώπιση εποχικών, εκτάκτων ή επειγουσών

υπηρεσιακών αναγκών και πιο συγκεκριμένα:

1. Για την έγκριση υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού απαιτείται

απόφαση του καθ' ύλη αρμόδιου Υπουργού. Στην απόφαση αυτή θα πρέπει να

αναφέρονται σαφώς συγκεκριμένα στοιχεία που να δικαιολογούν την παροχή

εργασίας πέρα από το κανονικό ωράριο. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται ο

αριθμός των υπαλλήλων, το χρονικό διάστημα και οι ώρες υπερωριακής

απασχόλησής τους. Οι ωρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις είκοσι (20) ανά υπάλληλο μηνιαίως. Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις επιτρέπεται η καθιέρωση υπερωριακής εργασίας με αμοιβή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες ή κατά τις νυχτερινές ώρες, είτε προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας είτε καθ’

υπέρβαση αυτής, σε υπαλλήλους που ανήκουν σε υπηρεσίες που λειτουργούν,

βάσει νόμου, όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση.

 

Περικοπή αποδοχών

Σε κάθε περίπτωση περικοπής αποδοχών του υπαλλήλου, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων εορτών και αδείας, λόγω αποχής από τα καθήκοντά του ή απεργίας, η περικοπή αυτή υπολογίζεται στο 1/25 των μηνιαίων αποδοχών για κάθε ημέρα απουσίας.

Οι υπάλληλοι που βρίσκονται: α) σε άδεια χωρίς αποδοχές και β) στην περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας, θα αναφέρονται ως μισθοδοτούμενοι από την Υπηρεσία τους, χωρίς να διενεργείται καμία κράτηση (υπέρ ασφαλιστικών ταμείων, κύριας σύνταξης κ.λ.π.).

Τονίζεται, ότι οι ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη που αναλογούν στο διάστημα εκείνο της απουσίας των υπαλλήλων λόγω άδειας άνευ αποδοχών, τo οποίο (διάστημα) λογίζεται συντάξιμο, παρακρατούνται κανονικά από τις αποδοχές, των επόμενων, από την επάνοδο του υπαλλήλου στην Υπηρεσία, μηνών και βαρύνουν εξ΄ολοκλήρου τον υπάλληλο.

Στην περίπτωση απεργίας, στην έννοια της οποίας υπάγονται και οι στάσεις εργασίας, γίνεται περικοπή για κάθε μέρα, των μεικτών μηνιαίων αποδοχών, συμπεριλαμβανομένης και της συντάξιμης εργοδοτικής εισφοράς.

Για τις στάσεις εργασίας θα περικόπτονται τόσα ωρομίσθια όσες είναι οι ώρες στάσης εργασίας.

 

Τρίμηνες αποδοχές

Για τον υπολογισμό των τρίμηνων αποδοχών των υπαλλήλων του Δημοσίου, λαμβάνονται υπόψη ο βασικός μισθός και η οικογενειακή παροχή.

 

Κατάταξη και προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής του υπηρετούντος προσωπικού

               1. Οι υπάλληλοι, που υπηρετούν κατά την έναρξη της ισχύος του Μισθολογίου Βαθμολόγιου, κατατάσσονται αυτοδικαίως στους βαθμούς της κατηγορίας που υπηρετούν, με βάση τον συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας  ως εξής:

α) οι υπάλληλοι των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ:

               αα) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι τρία (3) έτη, στο Βαθμό ΣΤ ,

               ββ)  με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι εννέα (9) έτη, στο Βαθμό Ε,

               γγ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι δεκαπέντε (15), στο Βαθμό Δ,

               δδ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι είκοσι ένα (21) έτη για την ΠΕ κατηγορία και είκοσι τρία (23) έτη για την ΤΕ κατηγορία , στο Βαθμό Γ,

               εε) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας περισσότερο από είκοσι ένα (21) έτη για την ΠΕ κατηγορία και είκοσι τρία (23) έτη για την ΤΕ κατηγορία, στο Βαθμό Β.

β) οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΔΕ:

               αα) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι τρία (3) έτη, στο Βαθμό ΣΤ ,

               ββ)  με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι έντεκα (11) έτη, στο Βαθμό Ε,

               γγ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι δέκα εννέα (19), στο Βαθμό Δ,

               δδ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι είκοσι επτά (27) έτη, στο Βαθμό Γ,

               εε) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας περισσότερο από είκοσι επτά (27) έτη, στο Βαθμό Β.

γ) οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ:

               αα) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι τρία (3) έτη, στο Βαθμό ΣΤ ,

               ββ)  με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι δέκα πέντε (15) έτη, στο Βαθμό Ε,

               γγ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι είκοσι πέντε (25), στο Βαθμό Δ,

               δδ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας περισσότερο από είκοσι πέντε (25) έτη, στο Βαθμό Γ,

 

Διαφορές των αποδοχών που προκύπτουν από το Μισθολόγιο

Διευκρινίζονται θέματα αναφορικά με τη διαφορά των αποδοχών που προκαλούνται λόγω εφαρμογής των διατάξεων του νέου μισθολογίου.

Ειδικότερα:

Α. Εφόσον με τις νέες διατάξεις προκληθεί αύξηση στις αποδοχές του υπαλλήλου, αυτή χορηγείται ως εξής:

α) Μέχρι του ποσού των 50 ευρώ καταβάλλεται άμεσα με την έναρξη εφαρμογής του νέου νόμου (1-11-2011).

β) Για αύξηση μεγαλύτερη των 50 ευρώ και μέχρι του ποσού των 100 ευρώ, καταβάλλεται ισόποσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών. Αυτό σημαίνει ότι από 1-11-2011 έως 31-10-2012 καταβάλλεται το ήμισυ της αύξησης και από 1-11-2012 και εφεξής το άλλο ήμισυ.

γ) για αύξηση μεγαλύτερη των 100 ευρώ, αυτή καταβάλλεται ισόποσα σε χρονικό διάστημα τριών ετών.

Β. Εφόσον με τις νέες διατάξεις προκληθεί μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου, η οποία είναι μικρότερη από το 25% του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος κατά τον τελευταίο μήνα, πριν από την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου, είτε από την οργανική του θέση είτε από τη θέση στην οποία είναι αποσπασμένος, τότε η μείωση αυτή πραγματοποιείται εφάπαξ.

Γ. Εφόσον με τις νέες διατάξεις προκληθεί μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου, η οποία είναι μεγαλύτερη από το 25% του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος, κατά τον τελευταίο μήνα, πριν από την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου, είτε από την οργανική του θέση είτε από τη θέση στην οποία είναι αποσπασμένος, αυτή η μείωση κατανέμεται ως εξής :

α) 25% μείωση από 1-11-2011 επί των συνολικών αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου

β) η υπερβάλλουσα μείωση ισόποσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από το τέλος του πρώτου έτους εφαρμογής, δηλαδή από 1-11-2012.

 

Λοιπές παροχές, Επιδόματα, Αμοιβές και Αποζημιώσεις

Με τις διατάξεις του νόμου αυτού ορίζεται ότι πέραν των επιδομάτων και

παροχών που προαναφέρθηκαν, όλα τα λοιπά επιδόματα, αμοιβές και αποζημιώσεις, που καταβάλλονται στους υπαλλήλους, μέχρι την έναρξη της ισχύος του (1-11-2011), με οποιαδήποτε ονομασία, καταργούνται.

 

Η σύνταξη των προσώπων που εντάσσονται στο νέο μισθολόγιο εξακολουθεί να υπολογίζεται μέχρι την 31.12.2015, με βάση τις συντάξιμες αποδοχές τους, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.10.2011, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν μισθολογικά κλιμάκια που θα ελάμβαναν κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα με βάση τις διατάξεις του ν. 3205/2003.

Επικαιρότητα

Δελτίο Τύπου της ΑΔΕΔΥ

Περισσότερα...
Κοινό Δελτίο Τύπου της ΠΟΤΚΕ-ΥΕΘΑ με το Πανελλήνιο Σύλλογο Διπλ/χων Μηχανικών Πολ. Αεροπορίας σε απάντηση των αναρτήσεων του Δημοσιογράφου Δ. Βερύκιου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (TWITTER)
Περισσότερα...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ Π.Δ. «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΠΕΘΑ»

Περισσότερα...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Ημερίδας για την Υγεία και Ασφάλεια της Εργασίας στο Πολεμικό Μουσείο τη Πέμπτη 22 Ιουνίου 2017

Περισσότερα...
Ημερίδα για την Υγεία και Ασφάλεια της Εργασίας. ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ : ΠΟΤΚΕ/ΥΕΘΑ, ΠΕΕΕΠΜΑΕΤΤ/ΥΕΘΑ, ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΥΕΘΑ, Ένωση Τεχνικών ΠΝ, Σύνδεσμος Ιδιωτικού Προσωπικού ΝΣ
Περισσότερα...
Ανακοίνωση: Η Ε.Ε της ΠΟΤΚΕ - ΥΕΘΑ υλοποιώντας την απόφαση της ΑΔΕΔΥ καλεί τους συναδέλφους να απέχουν από την διαδικασία της αξιολόγησης
Περισσότερα...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ απο τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ 308 ΠΕΒ
Περισσότερα...
24ωρη Γενική Απεργία 17 Μαΐου
Περισσότερα...
Ανακοίνωση για την 24ωρη Απεργία ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ στις 17-Μαΐου-2017
Περισσότερα...
Τριμηνιαία ενημέρωση για την απασχόληση , την ανεργία το κόστος εργασίας και τους μισθούς
Περισσότερα...
Δελτίο Τύπου - Συμμετοχή στο συλλαλητήριο ενάντια στη δεύτερη αξιολόγηση 6.4.2017

Περισσότερα...
Αλληλεγγύη στους δικαζόμενους συναδέλφους της ΠΟΕ ΟΤΑ
Περισσότερα...
Συναντήση του Προεδρείου της ΠΟΤΚΕ-ΥΕΘΑ με τον Σύμβουλο της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Περισσότερα...
NOMOΣ 4387/2016 Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας − Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού − συνταξιοδοτικού συστήματος
Περισσότερα...